Lokal koordinator for NLMs Generalforsamling i 2018

I slutten av februar startet Arve Myra opp i en 30% stilling som lokal koordinator for Norsk Luthersk Misjonssambands generalforsamling som skal avholdes 26.juni - 1.juli 2018.

Arve Myra er lokal koordinator for GF 2018

Av: Ellen Sørlien (13.03.2017)

Det er Region Sør av NLM som står som teknisk arrangør for Norsk Luthersk Misjonsambands generalforsamling som i 2018 går av stabelen i Oslofjord Convention Center OCC, i Stokke i Vestfold.

Det er en spennende oppgave, selv om utfordringene nok er mange med et så stort arrangement som generalforsamlingen er. Men jeg gleder meg, sier Myra.

- Arbeidsoppgavene mine blir først og fremst og koordinere arbeidet som gjøres lokalt i Region Sør. Det gjelder arbeidet i de ulike komiteene, møter i arrangementskomitè og arbeidsutvalg, samt kontakt med OCC og prosjektleder Gjermund Nordhus som  er ansatt ved NLM`s hovedkontor i Oslo.

Hvorfor sa du ja til å bli lokal koordinator for GF?

- Jeg er født og oppvokst medmisjon og jeg har hatt aktiv tjeneste i Kenya. Når jeg fikk et spørsmål om å være med litt mer på den aktive siden inn imot misjonsarbeidet vårt, så var det noe jeg gjerne ville være med på. Jeg har aldri vært med på å planlegge et så stort arrangement tidligere, men jeg ser at det er så mange dyktige mennesker med på dette, så jeg gleder meg, sier Arve Myra som til daglig jobber som gravferdskonsulent i Kristiansand.

Ved generalforsamlingen i Stavanger i 2015 var det ca. 4000 påmeldte, og 5-6000 var samlet til enkelte møter. - Det skal være aktiviteter for barn og unge, seminarer for alle, bønn og sjelesorg og så videre, så det er mye som skal legges til rette for at det skal gli på en god måte.

Frivillige medarbeidere

For å kunne gjennomføre alt dette er det behov for mye frivillighet og stor dugnadsinnsats. Det trengs vakter, kollektører, folk til å drifte lyd og bilde og bønn og veiledningsarbeid.

- Ikke minst trenger vi mye folk til arrangement for barn og unge. Det er nok der den største utfordringen er, sier Myra. Vi håper at folk vil være med, ikke bare fra Region Sør, men fra hele landet. Jeg oppfordrer de som kommer til generalforsamling til å sette av litt tid til en tjeneste. Sett av noen timer eller en dag. Det hadde vært kjempefint, avslutter Arve Myra.

Lytt direkte her, eller via vår podkast | Guide for å abonnere

• Publisert

Gimlekollen Mediesenter
Bergtoras vei 120

Gimlekollen Radio er med i GodRadio, medlem av Norsk
Lokalradioforbund og medlem av Kristent Radioforum.

Vil du gi din støtte til Gimlekollen Radio?

Kontonummer: 3000.32.22868

webløsning utviklet av mWEB